צפניה פרק א פסוקים 14-18: יום יהוה — נספח מס' 2: ההילקחות של המאמינים השמיימה (א-תסלוניקים ד 13-18)

Print Friendly

ההילקחות של הקהילה השמימה [ראשונה לתסלוניקים ד 13-18]

בהמשך לשיעור משבועות שעברו:

אנו לומדים מספר צפניה.

במהלך לימוד פרק א פסוקים 14-18 התודענו למושג שנקרא: "יום יהוה".

דבריו של צפניה תואמות לדברי ישעיה הנביא בפרק ב 5-22 ולשאר הנביאים כמו יואל וזכריה יב-יד וכן יוחנן השליח בספר ההתגלות פרקים ו-יט.

"יום-יהוה" הינה תקופה בה אלוהים מטיל על כלל תושבי תבל מגפות, פגעי טבע ומלחמות אשר מובילים לשמד של רוב אוכלוסיית העולם.

מדוע?

כדי לטהר את העולם מאלו הדוחים את ישועת אלוהים למרות שקיומו ורצונו עבור בני האדם ידועים להם.

מה תכלית הטיהור?

להכין את יושבי תבל לקבל את אלוהים כמלך כפי שתוכנן במקור בבראשית.

במילים פשוטות: תכלית "יום-יהוה" זה לאכוף (enforcing) את בריתו של אלוהים עם בני האדם ובעבור בני האדם.

רק בדרך זו יוכלו בני האדם ליהנות מברכות אלוהים ולהיות משרתיו בעולם שכבר לא נתון להשפעת החטא.

זיכרו:

כאשר אלוהים הציג את בריתו עם משה הוא הופיע באופן אישי על הר סיני בהדר קודש, עוצמה וכוח  שגרמו ליראה רבה בלב כל עם ישראל.

בעתיד אלוהים יחזור באותו האופן כדי לוודא שתוכניתו בעולם ועבור העולם תתקיים כמתוכנן.

מי כלול בעונש של "יום-יהוה"?

בני האדם חסרי האמונה.

ז"א, הקהילה לא תחווה את "יום-יהוה". [פירוט בשיעור הבא מראשונה לתסלוניקים ה ושניה לתסלוניקים ב].

איך עתיד אלוהים להפריד את הקהילה מהמכות העתידות לבוא על העולם?

על ידי הילקחות!

מהי הילקחות?

ההילקחות היא פעולה בה אלוהים מקים לתחיה את המתים הנושעים מאז מותו ותקומתו של ישוע המשיח, ומעלה אותם השמיימה עם גוף חדש יחד עם הנושעים החיים באותה עת.

המאמינים שקמו לתחיה והחיים שנלקחו השמיימה פוגשים את ישוע המשיח בעננים ויחד עימו עולים לבית אביו שבשמיים. שם יקבל כל אחד מאיתנו – הנושעים – מעון שהאדון ישוע המשיח הכין לנו (יוחנן יד 1-3).

על מנת שהמילה הילקחות לא תפתיע רבים מדי, הקדשנו שיעור שלם כדי ללמד על דרכי ההצלה של אלוהים בעבור יקיריו לאורך התורה, נביאים וכתובים.

למדנו מקרים מיוחדים בהם אלוהים מסיר או מפריד את היקרים לו ממקום הצרה ואז מנחית את עונשו על הרשעים.

לראיה למדנו את מקרה נוח והתיבה, לוט וסדום ועמורה וכו.

כעת לאחר שהתוודענו לעובדה שאלוהים מבדיל את יקיריו מאלו הצפויים לעונש בעבור דחיית אלוהים, הבה נלמד אודות תוכנית ההצלה של גוף המשיח מהמכות הכלולות ב- "יום-יהוה".

ההילקחות:

האירוע שנקרא הילקחות מתואר לפרטים באיגרת שכתב שאול השליח למאמינים בתסלוניקי בפרק ד 13-18.

ההילקחות אינה מוזכרת רק שם אלא גם באיגרת הראשונה לקורינתים טו 51-58, בבשורת יוחנן יד 1-3, ובמילים קצרות במקומות שונים בברית החדשה כגון: התקווה הטובה (טיטוס ב 13), אסיפתנו אליו (ב-תסלוניקים ב 1), בבוא אדוננו ישוע המשיח (א-תסלוניקים ה 23), לחכות לבנו מן השמיים (א-תס. א 10), יום המשיח ישוע (אל הפיליפים א 6,10, ג 21), התגלות אדוננו ישוע המשיח (א-קור. א 7-8), לפדיית הקניין [מוות או הילקחות] אל האפסים א 14), יום אדוננו ישוע (ב-קור. א 14), אוהבי הופעתו (ב-טימ. ד 8).

מהו הרקע להעלאת נושא ההילקחות באיגרת אל התסלוניקים?

המאמינים בתסלוניקי היו עצובים כי רבים מיקיריהם ומידידיהם נפטרו – אם בדרך הטבע או נרצחו כתוצאה מרדיפות קשות המגובות על ידי המשטר.

השליחים עודדו את המאמינים תמיד ואמרו להם שישוע עתיד לחזור בקרוב כדי להקים את מלכותו.

לכן, המשיכו לחיות חיים קדושים וטהורים למרות הקשיים והרדיפות שהיו מנת חלקם.

והנה, חולפות להן השנים וישוע עדיין אינו חוזר.

הנשארים בחיים החלו להיות מוטרדים שמה יקיריהם הנושעים אשר מתו, לא יזכו לראות את ישוע בחזרתו להקים את מלכותו.

הם חשבו שהפרידה בינם לבין המתים היא נצחית.

מסיבה זו שאול מעודד את המאמינים בתסלוניקי על אודות אירוע אשר עד אז לא היה ידוע לפרטיו:

ראשונה לתסלוניקים פרק ד פסוקים 13-18:

13. "…אַחַי, אֵין אָנוּ רוֹצִים שֶׁיֵּעָלֵם מִכֶּם מַה שֶּׁנּוֹגֵעַ לִישֵׁנֵי עָפָר, כְּדֵי שֶׁלּא תִּתְעַצְּבוּ כַּאֲחֵרִים אֲשֶׁר אֵין לָהֶם הַתִּקְוָה.

14. אִם אָמְנָם מַאֲמִינִים אָנוּ שֶׁיֵּשׁוּעַ מֵת וְקָם לִתְחִיָּה, כָּךְ גַּם אֶת הַיְשֵׁנִים, בְּאֶמְצָעוּת יֵשׁוּעַ, אֱלוהִים יָבִיא יַחַד אִתּוֹ.

15. הִנֵּה זאת אָנוּ אוֹמְרִים לָכֶם עַל־פִּי דְּבַר הָאָדוֹן: אֲנַחְנוּ הַחַיִּים אֲשֶׁר נִשָּׁאֵר עַד בּוֹא הָאָדוֹן לא נַקְדִּים אֶת הַמֵּתִים,

16. שֶׁכֵּן הָאָדוֹן עַצְמוֹ יֵרֵד מִן הַשָּׁמַיִם בִּקְרִיאָה שֶׁל פְּקֻדָּה, בְּקוֹל שַׂר הַמַּלְאָכִים וּבְשׁוֹפַר אֱלוהִים, וְהַמֵּתִים הַשַּׁיָּכִים לַמָּשִׁיחַ יָקוּמוּ רִאשׁוֹנָה.

17. אַחֲרֵי כֵן אֲנַחְנוּ הַנִּשְׁאָרִים בַּחַיִּים נִלָּקַח יַחַד אִתָּם בַּעֲנָנִים לִפְגּושׁ אֶת הָאָדוֹן בָּאֲוִיר, וְכָךְ נִהְיֶה תָּמִיד עִם הָאָדוֹן.

18. עַל כֵּן עוֹדְדוּ זֶה אֶת זֶה בַּדְּבָרִים הָאֵלֶּה."

להזכירנו:

המאורע נקרא "הילקחות". זהו אירוע אשר בו אלוהים לוקח "בִּן רֶגַע וּכְהֶרֶף עַיִן" את המאמינים בישוע אליו – בין אם חיים או מתים:

שאול אמר לקורינתיים (א-קור. טו 51 ואילך)

 "… כֻּלָּנוּ נִשְׁתַּנֶּה בִּן רֶגַע וּכְהֶרֶף עַיִן בַּשּׁוֹפָר הָאַחֲרוֹן, שֶׁכֵּן יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר וְהַמֵּתִים יָקוּמוּ בְּלִי כִּלָּיוֹן וַאֲנַחְנוּ נִשְׁתַּנֶּה…" (ראשונה לקורינתים טו 51  ואילך)

בקטע שלפנינו שאול מתאר למאמינים התסלוניקים את המאורע אשר עתיד להתרחש רק עבור המאמינים. תוצאת ההילקחות היא שלכולנו יהיה אז גוף חדש, נטול כל כאב או השפעה של החטא, קדוש, טהור ומשלב זה ואילך נשרת את אלוהים בשלמות.

שאול מבהיר מיד לבני הקהילה בתסלוניקי מה עתיד לקרות למאמינים שכבר מתו.

השליח מכנה את המאמינים שנפטרו: "ישֵׁנֵי עָפָר". בדרך זו הוא מלמד את התסלוניקים שאף אחד מיקיריהם לאמונה לא אבד לנצח, אלא נפרד לזמן מה ואנו החיים עתידים להיפגש עם יקירינו שכרגע "ישנים".

שאול השליח לא המציא את המונח "ישֵׁנֵי עָפָר", הרי גם דניאל הנביא מכנה את אלו שמתו כצדיקים "ישֵׁנֵי עָפָר" ועתידים לקום לתחייה כאשר המשיח יחזור ארצה כדי להקים את ממלכתו:

"וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ, אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָםוְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזוֹהַר הָרָקִיעַ, וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים לְעוֹלָם וָעֶד" (דניאל יב 2-3). [ראה גם יוחנן ה 28-29].

חשוב מאוד:

למרות שגם דניאל הנביא מתאר תחיה מן המתים, הוא מתייחס לתחיה אחרת, לא לזו שתתרחש בהילקחות, אלא זו שתהיה מנת חלקם של הצדיקים בסוף תקופת צרת יעקב, בעת חזרתו ארצה של ישוע המשיח להקים את ממלכתו.

[פסוקים המציינים תקומה מן המתים בתנ"ך: איוב יט 25, דברים לב 39, ישעיה כו 19].

שאול השליח מבהיר שמילות העידוד הללו מתייחסות לקבוצה מסוימת:

אתם, המאמינים, יש לכם תקווה מעבר לקבר! אין לכם סיבה להתעצב כמו אנשים בלתי מאמינים. לכם יש תקווה – להם אין! אתם, המאמינים, עתידים להתאחד עם אלו שנפטרו. כולכם עתידים להיפגש ביחד עם ישוע המשיח.

האמת הזו מעודדת אנשים רבים אשר שמו את מבטחם באלוהים. הם יכולים להמשיך בחיים נורמלים בגלל התקווה האמיתית לראות שוב את יקיריהם. ללא אמונה בישוע המשיח, התקווה הזו הנה שקרית.

שאול השליח יודע היטב שמידע הנוגע לעולם הבא הנו בגדר מסתורין, ולכן לפני שהוא מפרט על אודות ההילקחות הוא מציין בפסוק 15א "הִנֵּה זאת אָנוּ אוֹמְרִים לָכֶם עַל־פִּי דְּבַר הָאָדוֹן" – כלומר, הנתונים יוצאי הדופן לגבי המתים ותקומתם ניתנו לו מהאדון ואינם בגדר מחשבת אדם.

ראו עד כמה אלוהים נאמן לנו! הוא מפרט לנו, לילדיו הנושעים, את כל מה שעלינו לדעת על אודות התקומה מן המתים. רבים בעולם משלמים כסף רב למכשפים ועובדי שטן עבור מידע על אודות המתים.

מי שמאמין כי ישוע המשיח קם מן המתים וחי, הדברים הבאים מופנים אליו מכיוון שיהיה גם לו חלק במאורע.

פסוק 14 מלמד נתון מאוד מעניין על אודות מקומה של הנפש – רוחו של האדם לאחר המוות:

"אִם אָמְנָם מַאֲמִינִים אָנוּ שֶׁיֵּשׁוּעַ מֵת וְקָם לִתְחִיָּה, כָּךְ גַּם אֶת הַיְשֵׁנִים, בְּאֶמְצָעוּת יֵשׁוּעַ, אֱלוֹהִים יָבִיא יַחַד אִתּוֹ."

הפסוק כולל נתונים חשובים ביותר:

א. הביטחון של המאמין בתחיית המתים מותנית בביטחון שיש לו בתקומה של ישוע מן המתים.

במילים פשוטות:

התנאי לישועתנו כולל את האמונה שגם ישוע קם מן המתים.

ראה דברי שאול השליח באיגרת אל הרומים י 9-10:

"ואם אתה מודה בפיך שישוע הוא האדון ומאמין בלבבך שאלוהים הקים אותו מן המתים – תיוושע!…"

שאול השליח אמר מילים דומות באיגרתו הראשונה לקורינתים: (טו 12-23).

12. וּבְכֵן אִם מֻכְרָז כִּי הַמָּשִׁיחַ קָם מִן הַמֵּתִים, אֵיךְ אוֹמְרִים כַּמָּה מִכֶּם שֶׁאֵין תְּחִיַּת מֵתִים?

13. אִם אֵין תְּחִיַּת מֵתִים, גַּם הַמָּשִׁיחַ לא קָם.

14. וְאִם הַמָּשִׁיחַ לא קָם, הַכְרָזָתֵנוּ הֶבֶל וְגַם אֱמוּנַתְכֶם הֶבֶל.

15. וְאָז גַּם נִמָּצֵא עֵדֵי שֶׁקֶר לֵאלוֹהִים, שֶׁכֵּן הַעִידוֹנוּ עַל אֱלוֹהִים כִּי הֵקִים אֶת הַמָּשִׁיחַ לִתְחִיָּה וְהוּא לא הֱקִימוֹ אִם אָמְנָם אֵין הַמֵּתִים קָמִים לִתְחִיָּה;

16. וְאִם אֵין הַמֵּתִים קָמִים לִתְחִיָּה, גַּם הַמָּשִׁיחַ לא קָם לִתְחִיָּה.

17. וְאִם הַמָּשִׁיחַ לא קָם לִתְחִיָּה, לַשָּׁוְא אֱמוּנַתְכֶם וַעֲדַיִן שְׁרוּיִים אַתֶּם בַּחֲטָאֵיכֶם.

18. וְאָז גַּם הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר מֵתוּ בִּהְיוֹתָם שַׁיָּכִים לַמָּשִׁיחַ אֲבוּדִים הֵם.

19. אִם אֲנַחְנוּ תּוֹלִים תִּקְוָה בַּמָּשִׁיחַ אַךְ וְרַק לְמַעַן חַיִּים אֵלֶּה, אֲזַי אֻמְלָלִים אָנוּ מִכָּל אָדָם.

20. אֲבָל כָּעֵת הַמָּשִׁיחַ קָם מִן הַמֵּתִים, בִּכּוּרֵי כָּל יְשֵׁנֵי עָפָר.

21. וּמֵאַחַר שֶׁהַמָּוֶת בָּא עַל־יְדֵי אָדָם, גַּם תְּחִיַּת הַמֵּתִים הִיא עַל־יְדֵי אָדָם;

22. שֶׁכֵּן כְּמוֹ שֶׁבְּאָדָם הַכּל מֵתִים, כָּךְ גַּם בַּמָּשִׁיח הַכּל יָחְיוּ.

23. אַךְ כָּל אֶחָד כְּסִדְרוֹ: הָרִאשׁוֹן הוּא הַמָּשִׁיחַ; אַחֲרֵי כֵן, בְּבוֹאוֹ, הַשַּׁיָּכִים לַמָּשִׁיחַ"

האמונה המשיחית בנויה על תחיית ישוע מן המתים. תחיית ישוע ציינה שאלוהים האב קיבל את מות המשיח כקורבן עבור חטאינו. ההוכחה הייתה תקומתו מן המתים על מנת לאמת מעל לכל ספק שהוא ניצח את המוות. אם אין תחייה מן המתים של ישוע, כל דברינו הם דברי שקר וריק.

ב. מקום הימצאן של נפשות הנושעים לאחר מות הגוף.

  1. 1.      השנייה לקורינתים ה 8:

"וְאוּלָם מְלֵאֵי בִּטָּחוֹן אָנוּ וּמַעְדִּיפִים לָצֵאת מִמִּשְׁכַּן הַגּוּף וְלָבוֹא הַבַּיְתָה אֶל הָאָדוֹן".

  1. 2.      אל פיליפים א 23:

"אֲנִי לָחוּץ עַל־יְדֵי הַשְּׁנַיִם. אֲנִי מִשְׁתּוֹקֵק לְהִסְתַּלֵק וְלִהְיוֹת עִם הַמָּשִׁיחַ, שֶׁכֵּן זֶה טוֹב הַרְבֵּה יוֹתֵר."

לפיכך, מכיון שנפשות המתים כבר נמצאות בשמיים, ומכיוון שאנו עתידים לפגוש אותם בעננים, יוצא שישוע המשיח מביא עימו את נפשות הנושעים שמתו למפגש עימנו – בעת ההילקחות.

שם, בעננים, כולנו נקבל גוף חדש, שמימי.

שאול השליח מתאר את הגוף החדש, השמיימי, המפואר באיגרת שכתב לקורינתים (א-קור. טו 49-52)

49. "וּכְמוֹ שֶׁלָּבַשְׁנוּ אֶת צַלְמוֹ שֶׁל הָאַרְצִי נִלְבַּשׁ גַּם אֶת צֶלֶם הַשְּׁמֵימִי.

50. אוֹמַר זאת, אַחַי: בָּשָׂר וָדָם אֵינוֹ יָכוֹל לָרֶשֶׁת אֶת מַלְכוּת הָאֱלוֹהִים; גַּם אֵין הַכִּלָּיוֹן יוֹרֵשׁ אַל־כִּלָּיוֹן. 51. הִנֵּה סוֹד אַגִּיד לָכֶם: לא כֻּלָּנוּ נָמוּת, אֲבָל כֻּלָּנוּ נִשְׁתַּנֶּה

52 בִּן רֶגַע וּכְהֶרֶף עַיִן בַּשּׁוֹפָר הָאַחֲרוֹן, שֶׁכֵּן יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר וְהַמֵּתִים יָקוּמוּ בְּלִי כִּלָּיוֹן וַאֲנַחְנוּ נִשְׁתַּנֶּה."

שאול גם עודד את המאמינים בפיליפי במילים דומות (איגרת אל הפיליפים ג 20-21):

20. "אֲשֶׁר לָנוּ, אֶזְרָחוּתֵנוּ בַּשָּׁמַיִם הִיא; מִשָּׁם גַּם יָבוֹא מוֹשִׁיעַ אֲשֶׁר מְחַכִּים אָנוּ לוֹ הָאָדוֹן יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ,

21. אֲשֶׁר יַחֲלִיף אֶת גּוּפֵנוּ הַנָּחוּת וְיַעֲשֵׂהוּ דּוֹמֶה לְגוּפוֹ הֶהָדוּר כָּבוֹד, כְּפִי כּוֹחַ יְכָלְתּוֹ לְשַׁעְבֵּד אֵלָיו אֶת הַכּל."

אלוהים עתיד להקים את הנושעים שמתו לחיים, ולהלבישם בגוף בלתי נשחת ושאינו נתון להשפעת החטא. איזו תקווה נפלאה!

מהו הערבון שיש לי כמאמין בישוע שההבטחה הנפלאה הזו תתרחש בגופי?

נוכחות רוח הקודש במאמין הנה עירבון להבטחה הזו: (אל האפסים א 13-14).

13. "וּבוֹ נַחֲלַתְכֶם גַּם אַתֶּם; שֶׁכֵּן בְּשָׁמְעֲכֶם אֶת דְּבַר הָאֱמֶת, אֶת בְּשׂוֹרַת יְשׁוּעַתְכֶם, וּבְהַאֲמִינְכֶם בּוֹ, נֶחְתַּמְתֶּם גַּם אַתֶּם בְּרוּחַ הַהַבְטָחָה, רוּחַ הַקּוֹדֶשׁ,

14. אֲשֶׁר הִיא עֵרָבוֹן לְנַחֲלָתֵנוּ עַד לִפְדִיַּת הַקִּנְיָן, לִתְהִלַּת כְּבוֹדוֹ".

מה יקרה לאותם מאמינים שיהיו בחיים בעת ההילקחות?

בפסוק 15ב שאול השליח מרגיע את התסלוניקים ומסביר להם כי למרות היותם חיים, הם לא יקדימו לפגוש את האדון:

"אֲנַחְנוּ הַחַיִּים אֲשֶׁר נִשָּׁאֵר עַד בּוֹא הָאָדוֹן לא נַקְדִּים אֶת הַמֵּתִים."

מדוע?

פסוקים 16-17:

16. שֶׁכֵּן הָאָדוֹן עַצְמוֹ יֵרֵד מִן הַשָּׁמַיִם בִּקְרִיאָה שֶׁל פְּקֻדָּה, בְּקוֹל שַׂר הַמַּלְאָכִים וּבְשׁוֹפַר אֱלוֹהִים, וְהַמֵּתִים הַשַּׁיָּכִים לַמָּשִׁיחַ יָקוּמוּ רִאשׁוֹנָה.

17. אַחֲרֵי כֵן אֲנַחְנוּ הַנִּשְׁאָרִים בַּחַיִּים נִלָּקַח יַחַד אִתָּם בַּעֲנָנִים לִפְגּושׁ אֶת הָאָדוֹן בָּאֲוִיר, וְכָךְ נִהְיֶה תָּמִיד עִם הָאָדוֹן.

כאשר ישוע המשיח ירד מן השמים בקריאה של פקודה, בקול שר המלאכים ובשופר אלוהים, יקומו תחילה המתים המאמינים. ורק לאחר מכן יילקחו המאמינים החיים יחד אתם בעננים, כדי לפגוש את האדון.

קורא יקר, שים לב! בהילקחות, ישוע המשיח אינו חוזר ארצה. המאמינים עולים לפגוש את ישוע בעננים, ומשם, למקומו בשמים. יש הבדל מהותי בין חזרתו של ישוע ארצה כפי שמתואר בזכריה יד והתגלות יט לבין הכתוב בא-תסלוניקים ד 13-18 ויוחנן יד 1-3. [ראה טבלה בסוף השיעור]

מה יקרה כאשר ניפגש עם ישוע בשמים?

נוכל לראות את כל אלו אשר התגעגענו אליהם, ויחד עם זאת לראות את המשיח בכבודו ובעצמו:

"… יוֹדְעִים אָנוּ שֶׁבְּהִגָּלוֹתוֹ נִהְיֶה כָּמוֹהוּ, כִּי נִרְאֵהוּ כְּמוֹ שֶׁהוּא" (ראשונה ליוחנן ג 2).

המאמינים יראו את חבריהם הנושעים, הורים יפגשו את ילדיהם לאחר פירוד של שנים ארוכות – בתנאי שכולם היו נושעים במותם. נסו לתאר איזו שמחה תהיה עם האדון כאשר הסיבות לעצב יחלפו!

מלבד זאת, נוכל גם לראות את משה רבנו, את אליהו הנביא, את דוד המלך וכו' (מתי יז; מרקוס ט; לוקס ט 28-36) ולהתחבר עמם – בשמיים.

אנא זיכרו: שאול השליח מדגיש כי השמחה הזו הנה ביטוי לחסד אלוהים ואהבתו לילדיו הנושעים – לאלו ששמו בו את מבטחם – להם בלבד!

לאן נלך לאחר שנפגוש את ישוע המשיח בעננים?

אנו נעמוד לפני כס המשפט של המשיח על מנת שכל אחד יקבל כפי המעשים שעשה בעת היותו בגוף:

"כִּי כֻּלָּנוּ חַיָּבִים לְהֵרָאוֹת לִפְנֵי כֵּס הַמִּשְׁפָּט שֶׁל הַמָּשִׁיחַ, לְמַעַן יְקַבֵּל כָּל אֶחָד כְּפִי הַמַּעֲשִׂים שֶׁעָשָׂה בְּעֵת הֱיוֹתוֹ בַּגּוּף, אִם טוֹב וְאִם רַע" (שנייה לקורינתים ה 10).

לאור הנתון הזה ראוי שכל אחד מאתנו, המאמינים, יבחן כל מעשה ומחשבה העוברת במוחו. אנו עתידים לעמוד לפני המשיח, וכל מעשה ומחשבה יעמדו למבחן הטוהר והקדושה.

במעמד זה – כס משפט המשיח – נקבע אילו עטרות יקבל כל מאמין. על פי זה ייקבע באיזה תחום ישרת כל אחד מאיתנו את האדון בממלכתו הארצית.

מכיוון שההילקחות יכולה להתרחש בכל רגע, זה חייב להיות התמריץ שלנו לחיות חיים מלאי טוהר וקדושה. להתרחק מן הרע על כל צורותיו (ראשונה לתסלוניקים ה 22).

ומה יתרחש בשמיים לאחר כס משפט המשיח?

חתונת השה ומשתה חתונת השה. על כך בשיעורים הבאים.

לאן נילקח מיד לאחר משפט כס המשיח?

ישוע אמר לתלמידיו שהוא הולך להכין להם מעונות אצלו בבית אביו:

"בְּבֵית אָבִי מְעוֹנוֹת רַבִּים. לוּלֵא כֵן, כְּלוּם הָיִיתִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁאֲנִי הוֹלֵךְ לְהָכִין לָכֶם מָקוֹם?… " (יוחנן יד).

לפיכך, כל אחד מאיתנו יקבל משכן שהמשיח הכין בעבורו.

אם זה היה קורה עכשיו

הבה, נתאר את ההילקחות כאילו היא מתרחשת כרגע!

ד 16:

"שֶׁכֵּן הָאָדוֹן עַצְמוֹ יֵרֵד מִן הַשָּׁמַיִם בִּקְרִיאָה שֶׁל פְּקֻדָּה…"

אלוהים קורא בקול פקודה! אינני יודע איך נשמעת אותה פקודה או קריאה, מה יהיה האות או הסיסמה? אך דבר אחד ברור: ילדי אלוהים יבינו שאבא בא לקחת אותם.

הדבר דומה לאב השורק לילדו המשחק עם שאר חבריו בגן המשחקים. הבן מזהה את קולו או את שריקתו של אביו, והוא זה שמגיב לקריאה. אני מאמין שגם אנו המאמינים נזהה את קולו של אבא.

ההילקחות ותחיית המתים

מאורע אחד – תחיית המתים – יהיה ככל הנראה נסתר מעיני כל בני האדם מכיוון שהמתים לא יקומו לטייל ברחובות, אלא יילקחו עם גוף חדש ושמימי אל העננים כדי לפגוש את האדון.

בארץ יתרחש מחזה מהמם, מפתיע, מצמרר ומשתק: מיליונים של מאמינים ברחבי העולם פתאום ייעלמו, בין רגע, תוך חלקיק של שנייה – הם היו ואינם.

בכל מקום ייעלמו אנשים אשר היו ידועים כמאמינים באותו משיח ישוע;

החבר המאמין בישוע פתאום ייעלם.

להילקחות תהיה השפעה עצומה על בני האדם הנותרים בעולם ועל עם ישראל במיוחד.

כל ידידי ישראל הנושעים, האנשים הפשוטים והחשובים האוחזים בעמדות מפתח אזרחיות, פוליטיות וצבאיות, יילקחו!

את מקומם יתפסו הנשארים אשר רובם אטומים ומתנכרים לאלוהים ולדברו.

לא לחינם אומר זכריה הנביא בפרק יב שכל העמים יעלו על ישראל באחרית הימים.

רבותיי, התפילה הכי גדולה שלי היא להשאיר בניין קהילה ריק מאדם בעת ההילקחות.

לצערי, ישנם כאלו המשתתפים באסיפות הקהילה שעדיין לא שתפו את ישוע בחייהם. בעת ההילקחות ייקח אלוהים את שלו, ואלו שאינם שלו יישארו, גם אם לא פספסו שום מפגש בקהילה.

אנא, עשה חשבון נפש כעת! האם אתה באמת מאמין שישוע הוא המשיח אשר מת עבור חטאיך וקם לתחייה? האם אתה מקדיש את חייך למלא את רצון אלוהים?

באיגרת אל הרומים יב כתוב:

"וּבְכֵן, אַחַי, בִּגְלַל רַחֲמֵי אֱלוֹהִים אֲנִי מְבַקֵּשׁ מִכֶּם שֶׁתִּמְסְרוּ אֶת גּוּפְכֶם קָרְבָּן חַי, קָדוֹשׁ וְרָצוּי לֵאלוֹהִים; כָּךְ תַּעַבְדוּהוּ עֲבוֹדָה שֶׁבַּלֵּב…";

ובגלטים ב 20:

"עִם הַמָּשִׁיחַ נִצְלַבְתִּי וְלא עוֹד אֲנִי חַי, אֶלָּא הַמָּשִׁיחַ חַי בִּי. הַחַיִּים שֶׁאֲנִי חַי עַכְשָׁו בַּבָּשָׂר, אֲנִי חַי אוֹתָם בֶּאֱמוּנַת בֶּן־הָאֱלוֹהִים אֲשֶׁר אָהֵבַנִי וּמָסַר עַצְמוֹ בַּעֲדִי".

מתי תתרחש ההילקחות?

פסוק 16 מציין שיום אחד המשיח ירד מהשמים:

16. שֶׁכֵּן הָאָדוֹן עַצְמוֹ יֵרֵד מִן הַשָּׁמַיִם בִּקְרִיאָה שֶׁל פְּקֻדָּה, בְּקוֹל שַׂר הַמַּלְאָכִים וּבְשׁוֹפַר אֱלוֹהִים, וְהַמֵּתִים הַשַּׁיָּכִים לַמָּשִׁיחַ יָקוּמוּ רִאשׁוֹנָה.

17. אַחֲרֵי כֵן אֲנַחְנוּ הַנִּשְׁאָרִים בַּחַיִּים נִלָּקַח יַחַד אִתָּם בַּעֲנָנִים לִפְגּושׁ אֶת הָאָדוֹן בָּאֲוִיר, וְכָךְ נִהְיֶה תָּמִיד עִם הָאָדוֹן.

ראו את סגנון דיבורו של שאול השליח! בפסוקים 16-17 הוא מכליל את עצמו בין אלו שייתכן כי יראו את המשיח עוד בעודם בחיים. שאול חי בתקווה שהמאורע יתרחש בימיו, ולכן הוא מעודד את המאמינים לשמור על קדושתם מכיוון שבכל רגע האדון יכול לבוא.

בשיעור הבא אני אתמקד בהוכחה שההילקחות תתרחש לפני תחילת צרת יעקב בת שבע השנים.

ז"א, גוף המשיח לא נכלל בעונש הבא על יושבי תבל במסגרת "יום-יהוה".

מה יקרה לאלו שיישארו בארץ?

את הנתונים הללו – מאוד קשים ומחרידים – שאול השליח העביר לנו בפרק ה ובאיגרת השנייה לתסלוניקים. נלמד אותם בשיעורים הבאים.

ההילקחות איננה התחייה היחידה שהכתובים מציינים. לאחר ההילקחות תבוא על תושבי הארץ צרה גדולה, ולאחר מכן עתיד ישוע המשיח לחזור ארצה כדי להקים את ממלכת אלף השנים, שבמהלכן הוא מלך העולם. בחזרתו, הוא יקים לתחייה את כל אלו אשר מתו כמאמינים בזמן הצרה הגדולה (דניאל יב).

סיכום:

1. שאול השליח כתב אודות ההילקחות כדי לעודד את המאמינים שחיו בסבל ורדיפות ואשר איבדו רבים מיקיריהם כי – שום דבר לא אבד!

בהילקחות כולנו נילקח השמיימה ושם בעננים נפגוש כולנו – המתים הנושעים והחיים הנושעים ביחד את ישוע המשיח.

2. המוות עבור המאמין אינו תחנה סופית. במותו נפשו של הנושע נלקחת ישירות לנוכחות המשיח ישוע.

3. שאול מתנה את ההשתתפות בהילקחות בעובדת היותך נושע – וזה כולל את האמונה במותו ותחייתו מן המתים של ישוע.

4. בפסוקים 16-17 שאול השליח מכליל עצמו בין אלו שילקחו אל האדון בהילקחות בעודם בחיים.

משמע, הוא אכן האמין כבר אז שההילקחות יכולה להתרחש בכל רגע.

ההיתכנות של ההילקחות בכל רגע זה אחד מהתמריצים של הנושע לחיות חיים נטולי חטא.

ההבדלים בין ההילקחות – הפגישה עם ישוע בעננים לבין חזרתו ארצה בסוף צרת יעקב

 

ההילקחות: ראשונה לקורינתים ד 13-18, בשורת יוחנן יד 1-3.

חזרתו של ישוע ארצה בסיום צרת יעקב: זכריה יד 1-16, התגלות יט 11-21, מע"ש א 11.

  1. 1.      ישוע בא משמיים

1. ישוע בא משמיים ארצה כאשר רגליו עומדות על הר הזיתים. ההר נחצה לשניים

  1. 2.      ישוע מביא עימו את נפשות הנושעים

2. ישוע המשיח חוזר כאשר כל קדושים עימו, משמע, כל אלו שנלקחו לפני כן אליו כעת חוזרים עימו.

  1. 3.      המתים הנושעים קמים לתחייה

3. ישוע המשיח משמיד ת כל אוייביו, את אוייבי ישראל שעלו על הארץ.

  1. 4.      המתים הנושעים מקבלים גוף חדש אל-מותי

4. ישוע הולך לבצרה לקחת את שארית ישראל מהמדבר לאחר שהחבאו שם 1260 ימים. [ישעיה סג 1-6, התגלות יב 6-17, מתי כד 15 ואילך, ישעיה כו 20-21].

  1. 5.      כל הנושעים [המתים שקמו לתחיה והנושעים החיים] עולים השמיימה לפגוש את ישוע בעננים

5. ישוע מקים את מלכותו הארצית בת 1000 השנים אשר בה עם ישראל הנושע משרת כממלכת כוהנים והקהילה שחזרה עם ישוע בגוף חדש מולכת עימו.

  1. 6.      ישוע המשיח לוקח אותנו לבית אביו שבשמיים

  1. 7.      נהיה עם ישוע המשיח היכן שהוא יהיה